Tips voor betere online vindbaarheid. (Deel 2)

Zoals ik in deel 1 al heb besproken, zit een optimale website. Vooral in dat de website in de basis goed wordt neergezet op het internet. Qua investering raad ik u aan om hier in kosten nog moeite te besparen. Ik begrijp dat u dit erg Google georiënteerd is. Het lijkt wel of om een website te laten maken dat, we via hun regels werken. Het overgrote deel van alle internet gebruikers hebben Google als startpagina en vanuit een strategisch oogpunt lijkt het weliswaar het beste om heel erg met hun rekening te houden. Bij een website design letten op de sleutelwoorden, helderheid, duidelijkheid en openheid is dan een vereiste. Dit zijn immers ook de sleutel woorden van de perfecte klantenservice.

  1. Relevantie, zorg dat de uw website mee gaat met de laatste ontwikkelingen, bijv. Mobiliteit, een website die op alle mobiele apparaten vindbaar en belangrijker nog zichtbaar is.
  2. Update uw website wekelijks, zorg dat u elke week iets te melden hebt dit is zeer belangrijk voor de relevantie en beoordeling bij diverse zoekmachines.
  3. Check regelmatig de ranking van uw website, door een beoordelingsprogramma te gebruiken zit u gelijk de waardering van Google.
  4. Bedrijfsnaam en URL, gebruik in de URL uw bedrijfsnaam, zodat potentiële klanten een relatie kunnen maken tussen uw online en uw offline activiteiten.
  5. Als u een URL koopt van iemand anders, let dan op de beoordeling uit het verleden. Een oude website is beter, qua beoordeling mits deze altijd een goede reputatie heeft gehad. Een website naam komt in principe nooit meer van een slechte beoordeling van Google af.
  6. Google Analytics, door u aan te melden hiervoor kunt u uw websiteanalyseren en krijgt u inzicht in wie de bezoeker is, hoe de bezoeker op uw website zich beweegt en waar vandaan uw website bezoeker komt. Gebruik deze informatie.
  7. Contact gegevens, maak het makkelijk voor uw website bezoeker om contact op te nemen. Zet ook neer welke termijn ze een reactie terug kunnen verwachten
  8. Laat een link plaatsen op branche relateerde en overkoepelende bedrijven. En verwijs ook naar deze sites op uw eigen website.
  9. Websitelatenmaken.be heeft al veel sites gebouwd, bestudeer deze en bekijk de beoordeling. Doe ideeën op hoe u uw website wil hebben. Er is diversiteit genoeg dus probeer het wiel niet opnieuw uit te vinden.
  10. Meer is in principe minder, geef genoeg informatie maar niet al te veel. Nodig de website bezoeker uit tot contact. Dit is de kans om mensen zich aan u te binden. Let wel op dat je niet te weinig informatie geeft, dit kan een hele dunne lijn zijn.

Tot slot.
Ga er vanuit dat een website zowel een presentatie etalage is van uw bedrijf. En dat u hetzelfde gevoel wil oproepen bij de webbezoeker als bij de klant in uw winkel. Een website is het verlengde van uw winkel, deze verdient even veel aandacht als u fysieke winkel. Neem hier de tijd voor en laat u goed adviseren. Dit heeft u immers bij de keuze en inrichting van uw winkelpand ook gedaan. Mocht u vragen of een advies nodig hebben dan helpt websitelatenmaken.be u hier graag bij.